NC Angler Forums banner

Vissen op largemouth bass in de buurt van Chocowinity Bay

553 views 6 replies 3 participants last post by  Chris52  
#1 ·
Eerste bericht hier en op zoek naar hulp bij het vinden van largemouth bass in de buurt van Chocowinity Bay. Ik heb op Google Maps gekeken naar zijrivieren zoals Cedar Creek en Sidney Creek en vraag me af of iemand geluk heeft gehad in die gebieden. Ik weet niet zeker of ze minder zoutgehalte hebben of niet. Alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld, want ik ken de omgeving echt niet en hoopte deze te verkennen met een kajak en wat bashengels. Bedankt!

#2 ·
Een stukje verderop bij Blounts Creek, als je omhoog gaat vanaf Cotton Patch Landing, vind je zoetwatervissen, als je omlaag gaat, vind je brakwatervissen. Ik weet niet hoe ver terug onder de spoorwegbrug je zou moeten gaan, maar daar zou je er wel een paar moeten vinden, misschien zelfs een stukje de Chocowinity Creek op. Ik vis normaal gesproken langs de grasranden en steigers rond Choco Bay, maar vang altijd brakwatervissen.

#5 ·
Een stukje verderop bij Blounts Creek, als je omhoog gaat vanaf Cotton Patch Landing, vind je zoetwatervis, als je omlaag gaat, vind je brakwatervis. Ik weet niet hoe ver terug onder de spoorbrug je zou moeten gaan, maar je zou er wel wat moeten vinden, misschien zelfs een stukje de Chocowinity Creek op. Ik vis normaal gesproken langs de grasranden en steigers rond Choco Bay, maar vang altijd brakwatervis.
Dit is erg nuttig! Heel erg bedankt. In het geval dat ik geen largemouth kan vinden, ben ik gloednieuw in brak water, dus welke lokazen stel je voor dat ik gebruik?

#3 ·
@BigPapaHP…welkom op het forum! Altijd blij om nieuwe leden te verwelkomen.

Ik woon net buiten Bath. Als je bereid bent om een stukje buiten de Choco-omgeving te reizen, vind je goede toegang tot LMB. Verschillende clubs en regelmatige toernooien - als je een paar van die mensen kunt opsporen, krijg je goed advies. Over het algemeen, zoals @Old Hunter zei, ga de achterkanten van kreken in en je zult wat zoetwatervis vangen. Ik ben regelmatig verrast in een paar van mijn kustkreken over hoeveel bassen er rondsluipen.

#4 ·
@BigPapaHP…welkom op het forum! Altijd blij om nieuwe leden te verwelkomen.

Ik woon net buiten Bath. Als je bereid bent om een stukje buiten de Choco-omgeving te reizen, vind je goede toegang tot LMB. Verschillende clubs en regelmatige toernooien - als je een paar van die mensen kunt opsporen, krijg je goed advies. Over het algemeen, zoals @Old Hunter zei, ga de achterkanten van kreken in en je zult wat zoetwatervis vangen. Ik ben regelmatig verrast in een paar van mijn kustkreken over hoeveel bassen er rondsluipen.
Heel erg bedankt voor de informatie! Dit is erg nuttig. Weet je toevallig de namen van die clubs of hoe ik ze kan vinden? Ik ga er volgend weekend heen en hoop er een paar te vinden.

#6 ·
Ga naar East Side B&T in Washington en vraag Allen om je wat VUDU paddle tail shad te geven, wat Salt Water Assassins (of iets dergelijks) met wat jigheads. Een popping cork met een garnaal en wat curly tail 4” Gulp. Daarmee zou je moeten kunnen beginnen. Net als bij het vissen op baars is vissen in brak water een diep konijnenhol. Sleep de bodem met de Gulp, je zult hoogstwaarschijnlijk een bot vangen (die je niet mag houden) of een puppy drum. Succes!

#7 ·
Hetzelfde als hierboven... Z-Mann-aas is ook goed en is bestand tegen de verwoestingen van de pinfish. Ik heb ook succes gehad met de geurige Tsunami-aas. Als je van plan bent om in de koudere maanden te vissen, voeg dan de MR 17 Mirrolure in een paar kleuren toe en vis er dan langzaam mee. Ten slotte kun je niet fout gaan met een assortiment beetle-spins of Betts-spins, in verschillende maten van 1/8 tot 1/2 oz. Als je 1/2 oz gaat halen (de roden zijn er dol op), haal dan die van Bass Pro - ze hebben een gouden blad en een zwaardere draad die beter bestand is. Langzaam rollen, of pompen en ze laten fladderen, en dan vasthouden!