NC Angler Forums banner

Heeft iemand Nikko Soft Plastics gebruikt?

6K views 20 replies 7 participants last post by  Cam  
#1 ·
Ik vraag me af of iemand ervaring of feedback heeft met het gebruik van Nikko soft plastics. Ik heb een tijdje geleden een video/podcast van ongeveer een uur bekeken waarin de geschiedenis en kwaliteit van de plastics werd uitgelegd en ik voelde me geneigd om ze uit te proberen. Ik heb een tijdje geleden een pakje Hellgrammites gekocht en heb ze nog niet uitgeprobeerd, maar ik dacht dat het een goede vraag voor het forum zou zijn. Ze zijn behoorlijk duur voor wat ze zijn, maar ze zien er allemaal erg levensecht uit en zouden ongelooflijk duurzaam zijn.

#2 ·
Ik heb de Nikko hellgrammieten een beetje gebruikt. Ik heb er nog niets mee gevangen, maar neem dat niet te serieus - ik heb ze niet zo vaak gebruikt, en de plekken waar ik aan het vissen was, waren waarschijnlijk niet erg goed. Of ik ben gewoon geen erg goede visser.

Hoe dan ook, het materiaal lijkt inderdaad net zo sterk en duurzaam te zijn als geadverteerd. Ik heb de hellgrammieten die een soort rokerige zwarte / grijze kleur hebben met rode vlokken, als ik me goed herinner, en ik ben nog steeds vrij optimistisch dat ze vis zullen opleveren op de juiste plekken.

#3 ·
Ik ben van plan ze deze week uit te proberen en denk erover om eerst de Ned rig te proberen (hoewel ik nog geen Ned rig vissen heb geprobeerd) en dan over te schakelen naar Texas rigged als ik geen geluk heb (veel meer ervaring daarmee). De haak door de Ned rig haak krijgen was veel moeilijker dan andere plastics waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, wat de taaiheid lijkt te bewijzen, dus duimen voor strakke lijnen. Ik heb de "fusion" kleur gekregen, want dat was de enige die ik op Amazon kon vinden met prime delivery : )

Ik heb ook de 10.000 fish Sukoshi bugs die ik een tijdje geleden heb gekregen en die ik ook op de Ned rig wilde uitproberen. Ik denk dat ik een betere Ned head nodig heb, want ik heb een tijdje geleden een goedkoop pakketje gekregen en het lijkt er niet op dat de haak de beste is en ik denk dat hij misschien een beetje klein is voor de Sukoshi bugs.

#14 ·
Ik ben van plan ze deze week uit te proberen, en denk erover om eerst de Ned rig te proberen (hoewel ik nog geen ned rig vissen heb geprobeerd), en dan over te schakelen naar texas rigged als ik geen geluk heb (veel meer ervaring mee). De haak door de ned rig haak krijgen was veel moeilijker dan andere plastics waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, wat de taaiheid lijkt te bewijzen, dus duim voor strakke lijnen. Ik kreeg de "fusion" kleur omdat dat de enige was die ik op amazon kon vinden met prime delivery : )

Ik heb ook de 10.000 fish Sukoshi bugs die ik een tijdje geleden heb gekregen en die ik ook op de ned rig wilde proberen. Ik denk dat ik wel een betere ned head nodig heb, want ik heb een tijdje geleden een goedkoop pakje gekregen en het lijkt er niet op dat de haak de beste is en ik denk dat hij misschien een beetje klein is voor de Sukoshi bugs.
Hallo. Ik zie dat dit kunstaas zeer effectief is om verschillende vissoorten te vangen, zelfs pauwoogbaarzen, heb nog nooit een pakketje gehad maar ik zie dat het niet goedkoop is voor 4 soft plastics in de verpakking, ze zeggen dat ze een speciale duurzame plastic gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee? wat is de aanbevolen maat en jig head om te gebruiken?

#5 ·
Dus eindigde met een behoorlijk goede uitstap, gisteren 8 gevangen in ongeveer 1,5 uur. De meeste waren vrij klein, met de grootste misschien rond de 2,5 lbs. Voelde goed als een proof of concept, en van het praten met een oudere heer de andere dag die aanzienlijk meer viservaring had dan ik, dacht hij dat de grotere vrouwelijke bassen misschien nog wat verder weg zouden zijn en de komende weken dichterbij zouden komen. Ik blijf het proberen en test deze theorie, maar goede recensies rondom voor dit aas en ook voor ned-rigging. Ik ben van plan te investeren in een iets hogere kwaliteit haak, want degene die ik heb gekregen zijn zeker een beetje goedkoop en ik denk dat ze wel wat verbetering kunnen gebruiken. Tegen het einde van de dag haakte ik me lichtjes vast aan iets en boog de haak een beetje om het terug te halen.

Ik kijk ernaar uit om de Sukoshi-bug ook op een iets grotere haak te testen.

#6 ·
Ik vraag me af of iemand ervaring of feedback heeft met het gebruik van Nikko soft plastics. Ik heb een tijdje geleden een video/podcast van ongeveer een uur bekeken waarin de geschiedenis en kwaliteit van de plastics werd uitgelegd en ik voelde me geneigd om ze uit te proberen. Ik heb een tijdje geleden een pakje Hellgrammites gekocht en ze nog niet geprobeerd, maar ik dacht dat het een goede vraag voor het forum zou zijn. Ze zijn behoorlijk duur voor wat ze zijn, maar ze zien er allemaal erg levensecht uit en zouden ongelooflijk duurzaam zijn.
Ik heb de hellgrammite-lokstof gebruikt. Vroeg in het jaar een aantal bassen en zelfs een paar grote crappies mee gevangen in Randleman Res.
Door die korte 3" lokstof te gebruiken, wilde ik de ned rig meer proberen. Gisteren nog een 3" ned rig hulu stick gebruikt bij Lake Lucas en 6 bassen (de grootste een goede 4lbs) 2 meervallen, 1 blauwbaars en 2 groene zonnebaars weten te vangen. LOL Dat is een zeer veelzijdige lokstof.

#7 ·
Dat is geweldig SrSykes, ik heb gehoord dat ze behoorlijk veelzijdig zijn en de duurzaamheid en het drijfvermogen leuk vinden. Ik heb ook veel vissers op YouTube de Hulu-stick horen noemen en het ziet eruit alsof een vis ervan zou genieten. Ik ga zeker meer Ned-rigging proberen nadat ik het twee keer met goede resultaten heb gebruikt. Ik heb laatst een paar Reaction Tackle Ned-rigs besteld die morgen binnen zouden moeten komen, want de goedkope oude die ik gebruikte, had de haak verbogen nadat hij ergens aan vast was komen te zitten. Ik heb geprobeerd hem terug te buigen, maar ik ben sindsdien minstens 8 vissen kwijtgeraakt, dus ik ben er zeker van dat de nieuwe beter zullen werken. Ik heb ook een iets grotere maat gekregen om de Sukoshi-bug te testen, maar ik heb er een goed gevoel over en zal verslag uitbrengen over hoe het gaat.

#8 ·
Ben afgelopen dinsdag weer naar Lake Lucas geweest. Ving weer 3 bassen met de Nikko Helgramite, totdat ik hem verloor aan een vastzitter. Overgestapt op een Ned rig met alleen een simpele oude TRD. Ving nog twee bassen en een grote zwarte crappie voordat ik weer vastzat en de TRD verloor. Mushroom Ned rig jigkoppen, zelfs die met weed guards, blijven vaak hangen. Ik probeerde een 4 inch hulu stick te texas riggen met een maat 1 bait holder haak en een 1/8oz bullet weight. Leek net zo goed te werken. Ving er nog 3 bassen mee. De bassen variëren van nauwelijks 12" tot 16", niets om over op te scheppen, maar een leuke dag. Ik ben overtuigd van het Ned rig idee en Z man en Nikko elastec producten.

#11 ·
Veel waardering voor de feedback van iedereen. Ik heb één pak (Fusion) geprobeerd en er zelf veel succes mee gehad. Uiteindelijk verloor ik ze alle 4 omdat ik vast kwam te zitten, dus ik heb net 3 pakken meer gekregen, 1 fusion, 1 watermeloen rode flake en 1 juni-kever. Heb nog nooit een juni-kever geworpen, maar ik heb gehoord dat anderen ze leuk vinden, kan iemand hier persoonlijk voor instaan?

#12 ·
Ik neem aan dat we het nog steeds over Nikko Helgramites hebben? Ik heb alleen de natuurlijke kleur gebruikt, heb geen andere kleuren geprobeerd. Dat gezegd hebbende, ik heb goede resultaten gehad met de Junebug-kleur met Zman finesse 7" wormen, Boar HogZ en de TRD's. Ik ben een groot fan van de elastec-kunstaasjes met elk bedrijf dat de kunstaasjes maakt.

#15 ·
Sinds ik de post heb gemaakt, heb ik ze wat meer gebruikt en verschillende verpakkingen van hun website gekocht. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ook het meest duurzame plastic dat ik ooit heb meegemaakt. Zozeer zelfs dat het soms een beetje moeilijk kan zijn om ze op te tuigen, maar als het eenmaal zit, zit het. Ik heb er nog nooit een zien scheuren of slijten, de enige manier waarop ik ze ben kwijtgeraakt, is door ze te laten haken. Ik weet dat ze veel verschillende "modellen" hebben die ik nog niet heb geprobeerd, maar ik neem aan dat al hun plastic dezelfde of een vergelijkbare kwaliteit heeft. De grootte van de jigkop is volgens mij afhankelijk van welke optie je van hen hebt geprobeerd, ik heb alleen ned rigs gedaan met hun materiaal (ze werken daar geweldig voor omdat ze behoorlijk drijvend zijn, dus ze doen het goed om rechtop te staan) en ik ga voor het kleinste gewicht dat ik kan verdragen, ik denk ergens rond de 1/8 ounce. Zou een beetje aan beide kanten van dat gewicht kunnen gaan, maar alles wat lichter is, is een erg langzame sink - wat zeker de voorkeur zou kunnen hebben.

#16 ·
Sinds ik de post heb gemaakt, heb ik ze wat meer gebruikt en verschillende verpakkingen van hun website gekocht. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ook het meest duurzame plastic dat ik ooit heb meegemaakt. Zozeer zelfs dat het soms een beetje moeilijk kan zijn om ze op te tuigen, maar als het eenmaal zit, zit het. Ik heb er nog nooit een zien scheuren of slijten, de enige manier waarop ik ze ben kwijtgeraakt, is door ze te laten vasthaken. Ik weet dat ze veel verschillende "modellen" hebben die ik nog niet heb geprobeerd, maar ik neem aan dat al hun plastic dezelfde of een vergelijkbare kwaliteit heeft. De grootte van de jigkop is volgens mij afhankelijk van welke optie je van hen hebt geprobeerd, ik heb alleen ned-rigs gedaan met hun materiaal (ze werken daar geweldig voor omdat ze behoorlijk drijvend zijn, dus ze doen het goed om rechtop te staan) en ik ga voor het kleinste gewicht dat ik kan verdragen, ik denk ergens rond de 1/8 ounce. Zou een beetje aan beide kanten van dat gewicht kunnen gaan, maar alles wat lichter is, is een erg langzame sink - wat zeker de voorkeur zou kunnen hebben.
Ik hou van de bass pro wormen in grote verpakkingen, een stuk taaier dan senioren. Heb Nikko nog niet geprobeerd. Vissen gaat momenteel waanzinnig langzaam en de topwater actie is dit voorjaar schaars geweest. Ik hoop dat deze hitte snel doorbreekt, alleen vissen van 6 tot 8.30 uur tegenwoordig

#17 ·
Vissen is de laatste tijd zeker een beetje moeilijk geweest voor mij, en ik heb ook niet in de beste tijdfensters kunnen vissen (meer zoals 10.00-13.00 uur in het weekend of 17.00-19.30 uur op weekdagen), dus op zijn zachtst gezegd behoorlijk heet. Ik heb vrijwel geen geluk gehad met finesse vissen en heb alleen beten gehad van crankbaits en een paar op buzzbait. Een paar weken geleden voor het eerst een buzzbait gegooid, kreeg vrij snel twee behoorlijke beten en dacht dat ik de geheime code had gekraakt. Alleen om het sindsdien veel vaker te proberen en maar één beet te hebben gehad.

#18 ·
Vissen is de laatste tijd zeker een beetje lastig geweest voor mij, en ik heb ook niet in de beste tijdsvensters kunnen vissen (meer zoals 10.00-13.00 uur in het weekend of 17.00-19.30 uur op weekdagen), dus op zijn zachtst gezegd behoorlijk heet. Ik heb vrijwel geen geluk gehad met finesse vissen en de enige beten kwamen van crankbaits en een paar op buzzbait. Een paar weken geleden voor het eerst een buzzbait gegooid, kreeg snel twee behoorlijke beten en dacht dat ik de geheime code had gekraakt. Alleen om het sindsdien veel vaker te proberen en maar één beet te hebben gehad.
Probeer een buzzbait die lawaai maakt. Dimiki maakt er een die ik erg lekker vind, Bouya ook